FAQ

Opties en reserveringen:

Wanneer is de villa vrij?

Voor informatie over wanneer de villa te huur is, kun u kijken bij prijzen en beschikbaarheid. Kies de accommodatie en kijk in de kalender om te zien of de accommodatie beschikbaar is.

Wanneer ik via de site een accommodatie reserveer, weet ik dan zeker dat dit goed komt?

Wanneer u via prijzen en beschikbaarheid bij ons reserveert, ontvangen wij uw reserveringsverzoek. Binnen enkele dagen verneemt u dan van ons of uw reservering al dan niet door kan gaan, door middel van een reserveringsbevestiging. Na ontvangst van de eerste betalingstermijn is uw reservering definitief.

Ik heb via uw site een accommodatie gereserveerd. Ik ben echter vergeten de eerste betalingstermijn over te maken. Is mijn reservering nu geannuleerd?

Wanneer u vergeten bent de eerste betalingstermijn aan ons over te maken, zenden wij u een betalingsherinnering. Wij zullen nooit de reservering annuleren zonder u eerst een betalingsherinnering gezonden te hebben. Wanneer u niet reageert op onze betalingsherinnering, kunnen wij tot annulering overgaan. In dat geval ontvangt u van ons een annuleringsbevestiging.

Ik denk erover uw accommodatie te huren. Kan ik ook een optie nemen?

Het is mogelijk een optie te nemen op de accommodatie. Bij prijzen en beschikbaarheid kunt u in de kalender zien of de accommodatie nog vrij is + wat de kosten hiervan zijn. Door de periode te kiezen en uw gegevens in te vullen kunt u een optie nemen. U moet dan wel bij de invulgegevens bij “opmerkingen” noteren dat het gaat om een optie. U kunt daarbij aangeven tot wanneer u deze optie graag wilt hebben. U krijgt dan per mail een reactie van ons, waar in staat of de optieduur door ons wordt goedgekeurd.

Betalingen:

Hoe is de betaling van uw accommodatie geregeld?

Wanneer u bij ons een accommodatie reserveert, ontvangt u een reserveringsbevestiging. Hierop staan de betalingstermijnen weergegeven. U dient 25% van de totaalprijs, inclusief borg, binnen 14 dagen na boeking te betalen. De overige 75% dient u zes weken voor aankomst aan ons over te maken.

Aankomst en vertrek:

Hoe kom ik in het bezit van de sleutel van de accommodatie?

Omdat wij zelf in Nederland wonen, hebben wij in Spanje een sleutelbeheerster. Zij is de persoon die de incheck en uitcheck van gasten regelt. Ook is zij de persoon die zorgt voor de schoonmaak. Zijn er tijdens het verblijf problemen, dan kan zij hiervoor benaderd worden.

Op het moment dat de laatste betaling bij ons binnen is, ontvangt u van ons het mobiele telefoonnummer van onze sleutelbeheerster. Wanneer u wegrijdt van het vliegveld kunt u contact opnemen met de sleutelbeheerster, zij kan dan met u de tijd afspreken waarom u de sleutel in ontvangst kunt nemen.

Wanneer mag ik mijn accommodatie betreden en voor wanneer moet ik er uit zijn?

Standaard geldt dat de accommodatie vanaf 15.00 uur toegankelijk is voor aankomst. Op de dag van vertrek hoort u de accommodatie voor 11.00 uur te verlaten. In de tussenliggende tijd zal de accommodatie worden schoongemaakt. Wanneer op uw aankomst- of vertrekdag geen andere boeking staat, proberen wij zoveel mogelijk flexibel met deze tijden om te gaan. Wanneer u bij aankomst contact opneemt met onze sleutelbeheerster, kan zij u meestal eerder toegang geven tot de accommodatie.

Waarom is het belangrijk dat ik doorgeef met welke vlucht ik naar Spanje ga?

Wanneer u uw vlucht op voorhand aan ons doorgeeft, kan de sleutelbeheerster in haar planning alvast rekening houden met uw komst.

Linnenpakket:

Zit een linnenpakket bij de huurprijs inbegrepen?

Nee, het linnenpakket zit niet bij de huurprijs inbegrepen. Wanneer u aangeeft dat u bij ons wilt huren, moet u doorgeven met hoeveel personen u komt. Per persoon wordt een linnenpakket in rekening gebracht. De kosten: € 12,50 per persoon.

Wat zit er allemaal in het linnenpakket?

Het linnenpakket bestaat uit twee handdoeken, een badhanddoek, een badlaken en beddengoed. Een theedoek en badmat zijn in het appartement aanwezig.

Is het mogelijk om meer handdoeken per persoon te krijgen in het linnenpakket?

Zowel in Villa Casa Morena als in appartement Moraira Centrum is een wasmachine aanwezig. Wanneer gebruikte handdoeken vuil zijn, kunnen ze gewassen worden. Wanneer er ondanks dat meer handdoeken gewenst zijn, kan dit aangegeven worden bij de sleutelbeheerster. Zij kan extra handdoeken leveren. Het gebruik hiervan wordt wel aan u doorberekend.

Voorraden en gebruik:

Is de wasmachine vrij te gebruiken?

Onze wasmachine is vrij te gebruiken. Wel zal er zelf wasmiddel aangekocht moeten worden. Wanneer er al wasmiddel in de accommodatie aanwezig is, dan mag deze uiteraard gebruikt worden. Wel wordt van u verwacht dat u de voorraad aan het einde van uw verblijf aanvult.

Is er wasmiddel, afwasmiddel en schoonmaakmiddel aanwezig?

Wij proberen ervoor te zorgen dat er altijd een geringe hoeveelheid wasmiddel, afwasmiddel en schoonmaakmiddel in de accommodatie aanwezig is. Zo zorgen wij er ook voor dat er wc papier aanwezig is. Zelf dient u de voorraad hiervan op peil te houden. Indien u wasmiddel, afwasmiddel, schoonmaakmiddel of wc papier op maakt, gaan wij er van uit dat u het tekort weer aanvult.

Televisie:

Kan ik ook Nederlandse televisie ontvangen?

Onze accommodaties zijn voorzien van satelliet televisie. Dit betekent dat u, via Canal Digital, Spaanse, Duitse en ook alle Nederlandse zenders kunt ontvangen.

Temperatuur:

Is de temperatuur op het balkon in de zomer niet te heet?

Op het balkon kan het, door de ligging op het Zuiden, behoorlijk warm worden. Wij raden u dan ook aan om altijd slippers te dragen op het balkon. Voor de beschutting is er een parasol. Daarnaast staat er vrijwel altijd een beetje zeewind, waardoor de temperatuur over het algemeen alleen maar als aangenaam zal worden ervaren.

Hoe zit het met de temperaturen in Moraira?

Moraira staat bekend om haar subtropische klimaat. Dit houdt in dat Moraira op jaarbasis 320 zonnige dagen telt.

Annuleren:

Als ik mijn boeking alsnog wil annuleren, heeft dit dan gevolgen?

Na betaling van de eerste betalingstermijn is uw boeking voor ons definitief geworden. Indien u dan alsnog besluit dat u wilt annuleren, geldt het volgende:

  • Annulering tot 6 weken voor de huurperiode (= vóór betaling van de tweede termijn). U ontvangt uw aanbetaling niet meer van ons terug. Dit betekent voor u dat de annulering u 25% van de totaalsom kost.
  • Annulering tussen de 4 en 6 weken voor de huurperiode (= ná betaling van de tweede termijn). U ontvangt van ons 75% van de tweede betaling retour. Dit betekent concreet dat u de 25% eerste termijn + 25% van de tweede termijn aan annuleringskosten kwijt bent.
  • Latere annulering. U ontvangt van ons alleen de borg, de schoonmaakkosten en de kosten van het linnenpakket retour.

 

Neem-contact-op